Αναζήτηση:  
Αρχική σελίδα

Κατηγορίες

Περιοχή Μελών
Είσοδος Μέλους
Έχετε ξεχάσει τον κωδικό;
Δημιουργία νέου κωδικού.

Newsletter
Συμπληρώστε το email σας για να λαμβάνετε ενημερωτικά email:



Επισκέπτες On-line: 63



29/10/2013 20:28 -
Τόλμησα να καταθέσω όλα όσα έχω κάνει για τον τομέα στο θεσμό των αριστείων του υπουργείου, ακολουθεί το κείμενο που υπέβαλα με την αίτηση και τέλος σας παραθέτω την βαθμολογία την σειρά κατάταξης και τα σχόλια των αξιολογητών. Πιστεύω ότι είναι κάτι θετικό θα μπορούσε και καλύτερα. Ο τελικός αξιολογητής είναι ο μαθητής και ο συνάδερφος και μέχρι στιγμής νιώθω ότι είμαι σε καλό δρόμο. Ευχαριστώ όλους για τα καλά σας λόγια, ευχαριστώ τους μαθητές μου που με σέβονται και εκτιμούν την δουλεία μου τέλος θα ήθελα να ευχαριστήσω τα παιδία μου για την κατανόηση τους όταν δεν μπορούσα να παίξω μαζί τους, την γυναικά μου για την τεράστια υπομονή της και όλους τους φίλους και συναδέρφους για την πολύτιμη βοήθειά τους.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ & ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ    ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ

Αριστεία & Καινοτομία στην Εκπαίδευση 2012-2013

Έντυπο Ανάπτυξης Περιεχομένου Καινοτόμου Δράσης

1 – Περίληψη της καινοτόμου δράσης.

Τίτλος : Βελτίωση της διδακτικής μεθοδολογίας με την χρήση ΤΠΕ των διδασκόμενων μαθημάτων του τομέα Ηλεκτρονικής ΕΠΑΛ με βάση το δεδομένο αναλυτικό πρόγραμμα.
    Το έργο αυτό είναι κάτι απλό αλλά με πάρα πολλά πλεονεκτήματα, εάν εφαρμοσθεί σωστά από τον εκπαιδευτικό, σύμφωνα με τον μέχρι τώρα τρόπο λειτουργίας της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
    Δεν είναι τίποτα άλλο από μία μεταφορά της ύλης του μαθήματος εμπλουτισμένης με πολλά άλλα στοιχεία πληροφοριών, όπως κειμένου, φωτογραφιών, βίντεο και ενεργών προγραμμάτων εκμάθησης συνδεδεμένων με συγκεκριμένες έννοιες και ορισμούς σε μία ενεργή και διαδραστική παρουσίαση power point. Στα εργαστηριακά μαθήματα, υπάρχουν φύλλα εργασιών σε Word σε συνδυασμό με υπολογιστικά φύλλα στο Excel.
    Μέχρι στιγμής το έργο περιλαμβάνει τα παρακάτω μαθήματα της Γ’ τάξης :
    Ηλεκτρονικές επικοινωνίες.
    Συστήματα Ψηφιακών (Θεωρία, Εργαστήριο).
    Τεχνολογία Δικτύων Επικοινωνιών (Θεωρία, Εργαστήριο).
    Συλλογή Μεταφορά και Έλεγχος Δεδομένων Θεωρία.
    Αναλογικά Ηλεκτρονικά Εργαστήριο.
    Στις αρχές της επόμενης σχολικής χρονιάς θα περιλαμβάνονται και τα μαθήματα της Β΄ τάξης :
    Ψηφιακά Ηλεκτρονικά (Θεωρία).
    Επικοινωνίες Δίκτυα και Τεχνολογία Ηλεκτρονικών Υπολογιστών.
    Όλο το έργο είναι προσβάσιμο από την ιστοσελίδα http://www.ilektronikoi.gr/index.php?act=viewCat&catId=19
    Χρησιμοποιούνται τα προγράμματα Microsoft office power point, word και excel 2003 σε συνδυασμό με άλλα ελεύθερα προγράμματα όπως :
    Adobe reader.
    VLC media player.
    Web browser. (internet explorer, mozilla firefox, goggle chrome)
    Wolfram cdf player v8, mathematica player v7.
    Goggle earth.
    Επίσης, θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί και ένα πρόγραμμα προσομοίωσης εργαστηριακού περιβάλλοντος ηλεκτρονικού όπως : Electronics workbench, ή national instruments multisim, ή το Tina pro το οποίο έχει διανεμηθεί στα σχολεία. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν και ελεύθερα προγράμματα όπως cedar logic simulator, logic circuit, ngspice κ.λ.π.
    Στο έργο χρησιμοποιείται το Electronics workbench, μέσα στο καλοκαίρι του 2013 τα κυκλώματα θα αναπτυχθούν και για το Tina pro.

2 – Πώς προέκυψε η καινοτόμος δράση.
    
    Η καινοτόμος αυτή δράση προέκυψε ύστερα από μία ατομική προσπάθεια στο να δοθεί απάντηση στο ερώτημα : «Τι μπορώ να κάνω για να βελτιώσω την κατάσταση που επικρατεί ;»
Δηλαδή, πως μπορώ :
    Να κάνω τους μαθητές να ενδιαφερθούν περισσότερο για μία ειδικότητα λίγο δύσκολη στην κατανόηση της ύλης και των ορισμών και χωρίς να έχει άμεσα, απτά αποτελέσματα σε σχέση με κάποιες άλλες, όπως μηχανολόγων.
    Να οπτικοποιήσω και να δώσω με απλότητα την κατανόηση κάποιων εννοιών και ορισμών, καθώς και την λειτουργία κάποιων κυκλωμάτων, που σε αντίθετη περίπτωση ο καθηγητής χρησιμοποιεί την φράση «βάλτε και λίγο την φαντασία σας να δουλέψει».
    Να βοηθήσω μαθητές που δυσκολεύονταν να κατανοήσουν τις έννοιες κάποιων λέξεων της ελληνικής γλώσσας.
    Να βοηθήσω και άλλους συναδέρφους στην εκτέλεση του έργου τους, έτσι ώστε να βελτιωθεί η «εικόνα» της ειδικότητας πανελλαδικά.
    Να προσελκύσω περισσότερους μαθητές στην ειδικότητα μέσω της ποιοτικής αναβάθμισης της παρερχόμενης εκπαίδευσης.

3 – Αναλυτική περιγραφή της καινοτόμου δράσης και τη διαδικασίας εφαρμογής στο σχολικό πρόγραμμα ή στη σχολική κοινότητα.

    Ο καθηγητής, αφού έχει προετοιμαστεί κατάλληλα για την διδακτική ενότητα την οποία θα διδάξει, έχοντας καταρτήσει το σχέδιο μαθήματος διδάσκει με την βοήθεια της παρουσίασης, ενεργοποιώντας τις κατάλληλες υπερσυνδέσεις, όπου αυτές υπάρχουν για να μπορέσει να εξηγήσει καλύτερα έναν ορισμό ή μία λέξη – έννοια.
    Επίσης, μπορεί σε μία πιθανή ερώτηση από κάποιον μαθητή να ενεργοποιήσει μια σύνδεση που τον οδηγεί σε μία ιστοσελίδα για περισσότερες πληροφορίες.
    Στην επεξήγηση της λειτουργίας ενός κυκλώματος, αφού έχει κάνει μία θεωρητική προσέγγιση να επιβεβαιώσει την λειτουργία του μέσω του προγράμματος προσομοίωσης.
    Κατά την διάρκεια της διδασκαλίας, ο καθηγητής μπορεί να μετακινηθεί σε όλη την έκταση της αίθουσας, ενεργοποιώντας όλους τους μαθητές ακόμα και αυτούς που είναι στα τελευταία θρανία, αφού του δίνεται η δυνατότητα μέσω ενός ασύρματου τηλεχειριστήριου ή ενός «ποντικιού» με laser pointer να ελέγχει εξ αποστάσεως την παρουσίαση, αποδεσμεύοντας τον ουσιαστικά από την υποχρεωτική παρουσία του μπροστά στον πίνακα.
    Επίσης, μπορεί να ενεργοποιήσει έναν εποικοδομητικό διάλογο, θέτοντας τις απαραίτητες ερωτήσεις μέσα στην παρουσίαση και αφήνοντας τους μαθητές να απαντήσουν έστω και λανθασμένα.
    Μέσω στοχευμένων φραστικών και ορθογραφικών λαθών μπορεί ο καθηγητής να επιτύχει και δύο άλλα αποτελέσματα : 1ον την κατάργηση της ιδιότητας του παντογνώστη καθηγητή με αποτέλεσμα την αμεσότερη προσέγγιση από τον μαθητή και 2ον την διόρθωση των λαθών από τους μαθητές, δίνοντας την δυνατότητα στον μαθητή να γίνει καθηγητής διδάσκοντας τους συνομήλικούς του.
    Τέλος, υπάρχει η δυνατότητα χρησιμοποιώντας ένα πρόγραμμα τύπου Team viewer να δώσει την ευκαιρία παρακολούθησης του μαθήματος εξ απόστασης στους μαθητές εκείνους που είχαν την ατυχία, λόγου κάποιου θέματος υγείας να μην παραβρίσκονται στην αίθουσα.
    Οι στόχοι του έργου είναι η αύξηση του ποιοτικού χρόνου διδασκαλίας των μαθημάτων και της πρόκλησης του ενδιαφέροντος των μαθητών για την παρακολούθηση τους.
    Σαν επιμέρους σκοποί μπορούν να αναφερθούν οι παρακάτω :
    Η μείωση του χρόνου σχεδιασμού μεγάλων και πολύπλοκων κυκλωμάτων και σχεδίων της παραγράφου που θα διδαχθεί στον πίνακα.
    Η ενεργή επίδειξη της λειτουργίας των κυκλωμάτων.
    Η δυνατότητα χρήσης φωτογραφιών, σχεδίων και βίντεο με παρόμοιο περιεχόμενο από το διαδίκτυο.
    Η δυνατότητα χρήσης του διαδικτύου για την περαιτέρω πληροφόρηση των μαθητών στην επίλυση αποριών και ερωτήσεων, μέσω κειμένων, tutorials, java, και ενεργών παρουσιάσεων τρίτων, ελεύθερων προς χρήση. (π.χ. WIKIPEDIA).
    Η δυνατότητα χρήσης διαδραστικού πίνακα.
    Η δυνατότητα ελεύθερης μετακίνησης του εκπαιδευτικού μέσα στην αίθουσα με αποτέλεσμα την καλύτερη και αμεσότερη προσέγγιση των μαθητών.
    Η δυνατότητα χρήσης των παρουσιάσεων αυτών από τον μαθητή ως ΠΔΣ στο σπίτι.
    Η ανάπτυξη του ενδιαφέροντος της χρήσης των Η/Υ από τους μαθητές με σκοπό την μάθηση.
    Η ανάδειξη συγκεκριμένων ορισμών, εννοιών και παραγράφων του βιβλίου στις οποίες ο εκπαιδευτικός μπορεί να ενεργοποιήσει έναν εποικοδομητικό διάλογο μεταξύ των μαθητών και του ίδιου.
    Η επεξήγηση με περισσότερη λεπτομέρεια πιο αναλυτικά αλλά και πιο απλά (εξαρτώμενη από τις μαθησιακές ανάγκες των μαθητών), δυσκολονόητων ορισμών, εννοιών και παραγράφων του βιβλίου.
    Η προσάρτηση νέων πληροφοριών για την ανάπτυξη του μαθήματος.
    Η μείωση του μεταφερόμενου όγκου και της χρήσης άλλων βιβλίων καθώς και της εκτύπωσης σημειώσεων από τον εκπαιδευτικό.

4 – Περιγραφή των τρόπων δυνατής διεύρυνσης της εφαρμογής και σε άλλους τομείς/αντικείμενα της σχολικής μονάδας.

    Οι δυνατότητες διεύρυνσης της συγκεκριμένης εφαρμογής δεν είναι πολλές. Ίσως στην ειδικότητα των ηλεκτρολόγων και πληροφορικής για συγκεκριμένα μαθήματα.
    Αλλά οι δυνατότητες αντιγραφής της μεθοδολογίας σε άλλους τομείς και ειδικότητες και της χρήσης των ΤΠΕ είναι τεράστιες, ειδικά στις τεχνικές ειδικότητες.
    Δεν μπορώ να φανταστώ καλύτερη εφαρμογή από αυτήν στην ειδικότητα των μηχανολόγων στην οποία μπορεί να δοθεί με μεγάλη ακρίβεια η τρισδιάστατη κίνηση γραναζιών καθώς και της λειτουργίας μιας μηχανής εσωτερικής καύσης.
    Οι δυνατότητες διεύρυνσης και υλοποίησης τέτοιου είδους εφαρμογών θα πολλαπλασιασθούν, εάν δοθεί η ευκαιρία στους συναδέρφους των τεχνικών ειδικοτήτων να συμμετέχουν στις διαδικασίες επιμόρφωσης Α’  ΚΑΙ  Β’ επίπεδου στις ΤΠΕ.
    Επίσης, θα πρέπει να δοθούν και τα απαραίτητα κίνητρα στους συναδέρφους, όπως περισσότερος ελεύθερος χρόνος στην σχολική μονάδα ο οποίος θα χρησιμοποιηθεί στην υλοποίηση τέτοιων εφαρμογών και η δυνατότητα δωρεάν χρόνου στο διαδίκτυο.

5 – Οι προϋποθέσεις που θεωρούνται απαραίτητες για την καλύτερη ανάπτυξής της στο σχολείο.

Απαραίτητος τεχνικός εξοπλισμός :
    Ένας ηλεκτρονικός υπολογιστής μεσαίων δυνατοτήτων (ελάχιστες προδιαγραφές : Pentium, 2GB RAM, κάρτα γραφικών με δυνατότητα 3D, 80 GB σκληρός δίσκος, θύρα Ethernet ή WIFI, Bluetooth, οθόνη 19’’, ασύρματο πληκτρολόγιο, ηχεία, γυροσκοπικό ποντίκι «AIR MOUSE» με laser pointer ή τηλεχειριστήριο διαχείρισης παρουσιάσεων με laser pointer).
    Βιντεοπροβολέας.
    Οθόνη προβολής τοίχου.
    Σύνδεση με διαδίκτυο.
Απαραίτητα προγράμματα που απαιτούν εγκατάσταση :
    Λειτουργικό σύστημα κατά προτίμηση windows XP.
    Microsoft office 2003 (word, excel, power point) ή νεότερο.
    Adobe reader.
    Media player (VLC κ.λ.π  να μπορεί να χρησιμοποιεί MP4).
    Web browser. (internet explorer, mozilla firefox, goggle chrome).
    Wolfram cdf player v8.
    Goggle earth.
    Ένα πρόγραμμα white board. (Π.Χ smooth board).
    Team viewer.
    A tube catcher (πρόγραμμα φόρτωσης αρχείων βίντεο από you tube).
    Ένα πρόγραμμα προσομοίωσης ηλεκτρονικών κυκλωμάτων (Π.Χ electronics work bench, NI multisim, Tina pro, κ.λ.π).
    Θα πρέπει να υπάρχει μια ενημέρωση των προγραμμάτων τουλάχιστον 2 φορές τον χρόνο.
    Ο καθηγητής θα πρέπει, πριν κατεβάσει τα αρχεία του μαθήματος να διαβάσει το αρχείο κειμένου «diabaseme prota “όνομα μαθήματος”» για να πληροφορηθεί σχετικά με τα περιεχόμενα του συμπιεσμένου αρχείου και τον τρόπο λειτουργίας και εγκατάστασης. Θα το κατεβάσει, κάνοντας κλικ στην λέξη «πληροφορίες».
    Η μοναδική απαίτηση είναι η ετησία ενημέρωση των αρχείων από την ιστοσελίδα, έτσι ώστε να ανανεωθούν τα αρχεία με νεότερες εκδόσεις.
    Άλλες απαραίτητες προϋποθέσεις για την καλύτερη εφαρμογή και επιτυχία του έργου μπορεί να θεωρηθούν :
    Η σωστή και λειτουργικά ορθή κατανομή της λειτουργίας της αίθουσας που περιέχει των εξοπλισμό, εάν αυτή χρησιμοποιείται και από άλλους καθηγητές για άλλα μαθήματα.
    Η σωστή λειτουργία και η σωστή χρήση του Η/Υ.
    Η σωστή και καλή προετοιμασία του καθηγητή για την παράδοση της ενότητας.
    Η ένδειξη μίας ελάχιστης «ποσότητας» ενδιαφέροντος από τον μαθητή.
    Από τον μαθητή μία μικρή αλλά σωστή διαδικασία ανάγνωσης και υποσημείωσης στο βιβλίο των όρων και των εννοιών που παραδόθηκαν, την ίδια μέρα (γιατί θα είναι πιο εύκολο να ανακαλέσει από την μνήμη του την παράδοση) με την υπόδειξη ότι θα πρέπει οι μαθητές να σημειώνουν στο σπίτι τους τυχών απορίες και ερωτήσεις που θα πρέπει να απαντηθούν στο επόμενο μάθημα.

6  – Γενικότερα συμπεράσματα που εξήχθησαν.

    Τα συμπεράσματα που μπορούν να εξαχθούν από την εφαρμογή αυτού του έργου δεν μπορούμε να τα θεωρήσουμε και αρκετά ασφαλή, διότι το έργο έχει εφαρμοστεί μόνο σε μία σχολική μονάδα. Αναμένω κάποια περισσότερα συμπεράσματα από μία έρευνα που θα διεξάγω μέσα από την ιστοσελίδα και για την εφαρμογή σε άλλες σχολικές μονάδες.
    Το έργο αυτό βρίσκεται σήμερα στον 4 χρόνο εφαρμογής του στην σχολική μονάδα του 2ου ΕΠΑΛ Κιλκίς και μέχρι στιγμής έχει πετύχει στους περισσότερους σκοπούς και στόχους του.
    Όσο αφορά την μείωση του χρόνου σχεδιασμού ενός κυκλώματος στον πίνακα έχει παρατηρηθεί και αποδειχθεί με μετρήσεις ότι είναι σαφώς μικρότερος. Από περίπου ένα μέσο όρο 2 λεπτών ανά κύκλωμα στα 2 δευτερόλεπτα. Που σημαίνει μία αύξηση του διαθέσιμου χρόνου διδασκαλίας της διδακτικής ενότητας κατά 6 λεπτά περίπου, εάν αυτή περιέχει από ένα έως δύο κυκλώματα.
    Επίσης, έχει παρατηρηθεί ότι ο καθηγητής κατά την διάρκεια του σχεδιασμού του κυκλώματος στον πίνακα αντικειμενικά δεν μπορούσε να έχει την εποπτεία της αίθουσας, αυτό με την εφαρμογή αυτής της μεθόδου δεν υπάρχει.
    Όσο αφορά την ενεργή επίδειξη της λειτουργίας των κυκλωμάτων έχει παρατηρηθεί η καλύτερη και πιο σαφής κατανόηση της λειτουργίας από τους μαθητές, αρκεί να δοθούν μία με δύο φορές στην διάρκεια του έτους μερικές εξηγήσεις για την λειτουργία του προγράμματος.
    Η χρήση εικόνων, φωτογραφείων, βίντεο και διαδικτυακών ενεργών προγραμμάτων εκμάθησης έχουν αυξήσει την κατανόηση ορισμών και εννοιών, που μόνο με τον προφορικό λόγο δεν μπορούσε να γίνει. Επίσης, έχει αυξήσει και την συμμετοχή μαθητών με μαθησιακά προβλήματα καθώς και παλλινοστούντων μαθητών με προβλήματα κατανόησης της ελληνικής γλώσσας.
    Η χρήση του διαδραστικού πίνακα εκτός του ότι στην αρχή είναι μια «εκθαμβωτική» κίνηση η οποία εστιάζει άμεσα την προσοχή των μαθητών στον πίνακα, χρησιμοποιείται και για την υπογράμμιση και κατάδειξη σημείων του κειμένου και του κυκλώματος στα οποία χρειάζεται να εστιάσει την προσοχή του ο μαθητής.
    Όσο αφορά την δυνατότητα μετακίνησης του εκπαιδευτικού μέσα στην αίθουσα έχει αποδειχθεί ότι δημιουργείται μέσα στην αίθουσα ένα καλύτερο κλίμα, γιατί ο καθηγητής μπορεί να σπάσει το «άβατο» των πίσω θρανίων, καθησυχάζοντας τους πιο δραστήριους μαθητές, ενεργώντας θετικά επάνω τους. Ενώ ταυτόχρονα, μπορεί να συνεχίσει το μάθημα του από αυτήν την θέση.
    Όσο αφορά την δυνατότητα χρήσης των παρουσιάσεων αυτών από τον μαθητή ως ΠΔΣ στο σπίτι και την ανάπτυξη του ενδιαφέροντος της χρήσης των Η/Υ από τους μαθητές με σκοπό την μάθηση είναι άμεσα μετρήσιμη η αύξηση του ενδιαφέροντος αντιγραφής των αρχείων αυτών και της χρήσης τους από τους μαθητές καθώς και της χρήσης ελευθέρων προγραμμάτων προσομοίωσης και κυμαίνεται σε ένα ποσοστό από 60% έως 70%. Μην ξεχνάμε ότι λόγο της οικονομικής κρίσης υπάρχουν μαθητές που δεν έχουν την οικονομική ευχέρεια να έχουν Η/Υ ή να έχουν μία σύνδεση στο διαδίκτυο ή να αγοράσουν τα απαιτούμενα επί πληρωμή προγράμματα.
    Ο διάλογος που ξεκινά από τον εκπαιδευτικό με την ενεργοποίηση των μαθητών, αφήνοντας έναν ορισμό να φαίνεται στην οθόνη – πίνακα έχει αποδειχθεί (μέσω τεστ και διαγωνισμάτων) αρκετά εποικοδομητικός. Σε σημείο που οι μαθητές να μαθαίνουν μόνοι τους μέσα από αρκετά απλά παραδείγματα της καθημερινότητας.
    Η προσάρτηση νέων πληροφοριών, έτσι ώστε το μάθημα να είναι επίκαιρο, μέσα στην πραγματικότητα και στην τεχνολογία γίνεται πολύ εύκολα με την προσθήκη νέων διαφανειών στις παρουσιάσεις καθώς και με υπερσυνδέσεις σε ενημερωμένες ιστοσελίδες.
    Έχω παρατηρήσει ότι δεν εκτυπώνω σχεδόν κανενός είδους σημειώσεις (εκτός σε εκείνους τους μαθητές που δεν έχουν Η/Υ) πέραν από τεστ και διαγωνίσματα. Η χρήση σχεδόν όλων των αναλώσιμων είναι ελάχιστη. Άρα εδώ, μπορούμε να δώσουμε και μία περιβαλλοντολογική και οικονομική διάσταση στο έργο.
    Η προσέλκυση περισσότερων μαθητών στο να εγγραφούν στην ειδικότητα των ηλεκτρονικών είναι προς στιγμή αμφισβητήσιμη, γιατί αυτή εξαρτάται και από πολλούς άλλους παράγοντες οι οποίοι δεν ελέγχονται μόνο από τον εκπαιδευτικό, υπάρχουν όμως κάποιες ενδείξεις θετικών σχολίων στην κοινωνία καθώς και σταθεροποίησης του αριθμού των μαθητών.
    
7. Τεκμηρίωση σε ότι αφορά: Τον καινοτόμο χαρακτήρα του υποβαλλόμενου έργου, τη συμβολή του έργου στη βελτίωση της διδακτικής πράξης, την παιδαγωγική αξία του έργου, τη συμβολή στη λειτουργία της σχολικής τάξης/μονάδας.

    Η εισαγωγή του παραπάνω έργου στην εκπαιδευτική και παιδαγωγική διαδικασία δεν μπορεί να θεωρηθεί καινοτόμα, είναι ουσιαστικά ή εισαγωγή των ΤΠΕ στο σχολείο με όλα τα γνωστά παιδαγωγικά και εκπαιδευτικά πλεονεκτήματα. Καινοτόμο μπορεί να θεωρηθεί το ότι εισάγεται για πρώτη φορά, ουσιαστικά στην τεχνολογική εκπαίδευση και πιο συγκριμένα στον τομέα και στην ειδικότητα των ηλεκτρονικών, επίσης καινοτόμο μπορεί να θεωρηθεί, γιατί η έκταση που έχει μέχρι στιγμής είναι μεγάλη, καθώς και για τον συνολικό χρόνο εφαρμογής του. Επίσης, θεωρώ ως καινοτομία τον εξ αποστάσεως έλεγχο της παρουσίασης (με τα πλεονεκτήματα που παρουσιάζει όπως προαναφέρθηκαν) και την εισαγωγή σε αυτήν προσομοιώσεων λειτουργίας κυκλωμάτων.
    Η χρήση του έργου αυτού μπορεί να θεωρηθεί ως ένα ισχυρό εργαλείο στα χέρια του εκπαιδευτικού. Και έχει λάβει σοβαρά υπόψη την σημερινή κατάσταση στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση γενικότερα και ειδικότερα στην τεχνολογική.
    Τα αποτελέσματα μάθησης είναι άμεσα μετρήσιμα με συχνά γραπτά τεστ και διαγωνίσματα καθώς και με προφορική εξέταση που μπορεί να πραγματοποιηθεί κατά την διάρκεια του διαλόγου και μάλιστα χωρίς να το αντιληφθεί ο μαθητής.
    Οι μαθητές μπορούν να συμμετέχουν έμμεσα στην διαδικασία στο σπίτι τους.
    Όλο το εκπαιδευτικό υλικό είναι προσαρμοσμένο στις ανάγκες των μαθητών της τεχνολογικής εκπαίδευσης.
    Όπως είχα αναφέρει και προηγουμένως στο έργο μπορεί να αποδοθεί και μία περιβαλλοντική διάσταση και από την πλευρά του εκπαιδευτικού όμως και από την πλευρά του μαθητή, γιατί εξωθεί τους χρήστες του σε μία χρήση του Η/Υ ως εκπαιδευτικό εργαλείο, κάτι σαν ένα «ηλεκτρονικό βιβλίο» με φυσικά μεγαλύτερες δυνατότητες, δίνοντας σε αυτό, μέσα από την καθημερινή χρήση του μια de facto αναγνώριση σε αυτού του είδους τη μαθησιακή διαδικασία. Η εξοικονόμηση σε φυσικούς πόρους νομίζω ότι είναι εμφανής.
    Γενικά, μπορούμε να αναφέρουμε ότι έχει συμβάλει στην διαδικασία του να «μαθαίνω πώς να μαθαίνω» καθώς και στην επίτευξη υψηλότερων προσδοκιών, αφού καθ’ όλη την διάρκεια του σχολικού έτους οι μαθητές ζητούν να μάθουν πώς μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα αρχεία και τα προγράμματα. Η χρήση αυτών και η έρευνα στο διαδίκτυο για την επίλυση των αποριών τους είναι ένα σημαντικό βήμα προς την διαδικασία αυτή.
    Το έργο είναι επικεντρωμένο στις ανάγκες των μαθητών και τους βοηθά να έχουν μία καλύτερη κατανόηση στην γνωστική περιοχή, γιατί οι μαθητές μπορούν να διαλέξουν, αν θα εμβαθύνουν το γνωστικό τους πεδίο ή όχι, δηλαδή να παραμείνουν σε αυτά που αναφέρει το βιβλίο κατανοώντας καλύτερα τους ορισμούς και τις έννοιες μέσω των υπερσυνδέσεων ή αν θα διαλέξουν και το κάτι παραπάνω.
    Το έργο αυτό μπορεί να εφαρμοστεί σχετικά εύκολα, εάν υπάρξουν οι παρακάτω προϋποθέσεις :
    1ον θα πρέπει τα σχολεία να εξοπλιστούν με την κατάλληλη υλικοτεχνική υποδομή.
    2ον θα πρέπει οι συνάδερφοι να επιμορφωθούν στο πώς να την εφαρμόσουν καλύτερα.
    3ον θα πρέπει να δοθούν τα κατάλληλα κίνητρα προς τους συναδέρφους, έτσι ώστε να αναπτύξουν περαιτέρω το έργο αλλά και να παράγουν το δικό τους.
    Είναι βέβαιο, ότι το συγκεκριμένο έργο προωθεί την διαμόρφωση θετικού κλίματος μεταξύ της σχολικής κοινότητας και των γονέων, γιατί αποδεικνύει ότι οι καθηγητές δεν είναι κάποιοι δημόσιοι υπάλληλοι που δεν εργάζονται αλλά ενδιαφέρονται να κάνουν ότι καλύτερο μπορούν για τα παιδιά τους, προσφέροντας τους καλύτερη μόρφωση με υψηλά στάνταρ.
    Με αυτό το έργο αναπτύσσετε η κουλτούρα της ανάγνωσης, της εικόνας και των πολυμέσων ακόμα και για τους μαθητές με διαφορετικές απόψεις, χαρακτήρα, κουλτούρα και εκπαιδευτικές ανάγκες, γιατί ή εικόνα και το βίντεο είναι μια διεθνής γλώσσα.
    Η επίδειξη του έργου και σε άλλους εκπαιδευτικούς αναπτύσσει ένα ενδιαφέρον και μία συνεργασία για το πώς μπορούν να αναπτύξουν παρόμοια δραστηριότητα.

8- Βασικές βιβλιογραφικές αναφορές.

    Ως βιβλιογραφία μπορεί να χρησιμοποιηθεί οποιαδήποτε που έχει σχέση με την ανάπτυξη των ΤΠΕ στο σχολείο, καθώς και οδηγούς χρήσης της Microsoft office για power point, word, excel.
    Επίσης χρησιμοποιήθηκαν όλα τα βιβλία διδασκαλίας των συγκεκριμένων μαθημάτων του τομέα, καθώς και ελεύθερες μεταφράσεις από την Wikipedia και κάποιων άλλων σελίδων που υπάρχουν ως υπερσυνδέσεις μέσα στα αρχεία.

Βαθμολογία
Σειρά 840 κωδικός έργου 7182 βαθμοί 257

Τελική Βαθμολογία    257

Παρατηρήσεις Αξιολογητή 1    
ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΑ ΣΥΛΛΟΓΗ ΥΛΙΚΟΥ ΠΟΛΛΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΑΡΧΕΙΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ (Θ+Ε) ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΕΠΑΛ ΜΕ ΠΕΡΙΘΩΡΙΑ ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΗΣ ΑΝΑΝΕΩΣΗΣ ΚΑΙ ΕΜΠΛΟΥΤΙΣΜΟΥ. ΓΙΝΕΤΑΙ ΧΡΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΕΞΟΜΟΙΩΣΗΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΟΘΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΕΚΠ/ΝΟΥΣ & ΣΤΟΥΣ ΕΚΠ/ΚΟΥΣ, ΟΠΟΤΕ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ OPENSOURCE ΚΑΙ ΟΧΙ ΔΙΑΝΟΜΕΣ ΜΕ ΣΧΕΤΙΚΑ ΠΑΡΑΝΟΜΗ (CRACKED FILES) ΥΠΟΣΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΧ. ΜΟΝΑΔΕΣ. ΙΣΩΣ ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΑ ΑΡΧΕΙΑ ΒΟΗΘΕΙΑΣ ΝΑ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΚΑΙ Η ΥΠΑΡΞΗ ΣΕΜΙΝΑΡΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΠΟΥ ΤΟ ΕΡΓΟ ΕΙΣΑΓΕΙ.

Παρατηρήσεις Αξιολογητή 2    
Πρόκειται για μία ενεργή και διαδραστική παρουσίαση σε power point των μαθημάτων Ηλεκτρονικής και μια προσπάθεια να βελτιωθεί η μεθοδολογία διδασκαλίας με στόχο να κάνει τους μαθητές να ενδιαφερθούν περισσότερο, βοηθώντας τους στην κατανόηση της δύσκολης ύλης των μαθημάτων της ειδικότητας την οποία εμπλουτίζει με πολλά άλλα στοιχεία πληροφοριών, όπως κειμένου, φωτογραφιών, βίντεο με χρήση δεσμών που παραπέμπουν σε πηγές. Είναι μια εισαγωγή ΤΠΕ στην τάξη με όλα τα θετικά παιδαγωγικά και εκπαιδευτικά αποτελέσματα. Πρόκειται για υλικό που θα μπορούσε να αξιοποιηθεί και από άλλους διδάσκοντες για τα αντίστοιχα μαθήματα. Το μονο μειονέκτημα είναι ότι το πληροφοριακό υλικό στο οποίο παραπέμπουν οι δεσμοί είναι κυρίως στην Αγγλική γλώσσα.









Ημερομηνία: 19-12-2018, 01:57
Τελευταία Νέα
    09/09/2016 17:28


    24/05/2016 20:49




Αρχική σελίδα
Design by infocus.