Αναζήτηση:  
Αρχική σελίδα Τελευταία Νέα Συνδέσεις Επικοινωνία ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΩΝ ΜΕΛΩΝ

Κατηγορίες

Περιοχή Μελών
Είσοδος Μέλους
Έχετε ξεχάσει τον κωδικό;
Δημιουργία νέου κωδικού.

Newsletter
Συμπληρώστε το email σας για να λαμβάνετε ενημερωτικά email:



Επισκέπτες On-line: 43



03/07/2009 18:27 - «Οι βαθμολογίες των αποφοίτων Ηλεκτρονικού τομέα στα Πανελλαδικώς Εξεταζόμενα μαθήματα Ειδικότητας των Ειδικών Εισαγωγικών Εξετάσεων για τα ΑΤΕΙ»
Θεσσαλονίκη, 3/7/2009
Α. Π. : 12/2009
ΠΡΟΣ:
 
Όπως Πίνακας Αποδεκτών
 
 
Θέμα: «Οι βαθμολογίες των αποφοίτων Ηλεκτρονικού τομέα στα Πανελλαδικώς Εξεταζόμενα μαθήματα Ειδικότητας των Ειδικών Εισαγωγικών Εξετάσεων για τα ΑΤΕΙ»
 Κύριε Υπουργέ,
      Κύριε Υφυπουργέ,
 
           Αξιότιμοι κύριοι,
Αν και δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα τα στατιστικά στοιχεία των βαθμολογιών των αποφοίτων ΕΠΑΛ της Ομάδας Α στις Ειδικές Εισαγωγικές Εξετάσεις για τα ΑΤΕΙ, οι πληροφορίες που έχουμε από συναδέλφους εκπαιδευτικούς που απασχολήθηκαν ως βαθμολογητές στα μαθήματα ειδικότητας του Ηλεκτρονικού τομέα, αναφέρουν ότι οι επιδόσεις των υποψηφίων ήταν απογοητευτικές. Προσδοκώντας στην εποικοδομητική συμβολή του συλλόγου μας, για την υποστήριξη της Δευτεροβάθμιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στη χώρας μας, σας παραθέτουμε τις αιτίες που πιστεύουμε ότι οδήγησαν στα συγκεκριμένα αποτελέσματα.
1)     Οι συγκεκριμένοι υποψήφιοι ήταν οι πρώτοι που είχαν εισαχθεί στο νέο-δημιουργημένο θεσμό  του Επαγγελματικού Λυκείου πριν από τρία χρόνια. Δεδομένου ότι η πολιτεία, δεν είχε μεριμνήσει για την υποστήριξη και σαφή ενημέρωση της Ελληνικής Κοινής γνώμης για το νέο θεσμό, η πλειοψηφία αυτών των μαθητών θεωρούσε ότι είχε εγγραφεί σε ένα σχολείο αντίστοιχο με το Τ.Ε.Ε. Λαμβάνοντας υπόψη, ότι υπήρξε καθυστέρηση στην ενημέρωση και την λειτουργία των Επαγγελματικών Σχολών που απευθύνονταν σε αποφοίτους της Α’ Τάξης Επαγγελματικού Λυκείου, ένα χρόνο αργότερα, οι περισσότεροι από εκείνους τους μαθητές παρέμειναν να φοιτούν στο Επαγγελματικό Λύκειο παρόλο που είχαν απογοητευτεί από την δυσκολία που αντιμετώπιζαν στα μαθήματα γενικής παιδείας της Α’ Τάξης.
 
2)     Ταυτόχρονα, τα Αναλυτικά Προγράμματα σπουδών του Επαγγελματικού Λυκείου όπως λειτουργούν σήμερα, σε καμία περίπτωση δεν λαμβάνουν υπόψη τις ιδιαιτερότητες και το επίπεδο δεξιοτήτων των μαθητών που φοιτούν στα Επαγγελματικά Λύκεια. Στην προσπάθεια να συνταχθούν όσο το δυνατόν πιο γρήγορα από πλευράς της πολιτείας, στα μαθήματα της γενικής παιδείας χρησιμοποιήθηκαν τα αντίστοιχα αναλυτικά προγράμματα του Γενικού Λυκείου σαν να επρόκειτο απλώς το Επαγγελματικό Λύκειο να αντιγράψει το Γενικό Λύκειο στην διαδικασία εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
 
3)     Δεν υπάρχει επίσης ξεχωριστή διαδρομή για τους μαθητές της Ομάδας Β’ και τους μαθητές της Ομάδας Α’, στην Β’ Λυκείου, με αποτέλεσμα οι μαθητές της Ομάδας Α’ να παρακολουθούν μαθήματα Μαθηματικών και Φυσικής αντίστοιχα με εκείνα του Γενικού Λυκείου. Δεδομένου του επιπέδου δυσκολίας της συγκεκριμένης ύλης, αυτό οδήγησε στην μείωση της αυτοεκτίμησης των μαθητών της Ομάδας Α που αποτελούν και το μεγαλύτερο ποσοστό μέσα στο Επαγγελματικό Λύκειο (πάνω από 90%). Το ότι στην Γ’ Τάξη γίνεται αυτός ο διαχωρισμός απλά περιπλέκει τα πράγματα επειδή οι μαθητές της Ομάδας Α έχουν χάσει ήδη μια χρονιά με την παρακολούθηση ύλης που δεν τους ενδιαφέρει στην Β’ Τάξη. Έτσι οι μαθητές αυτοί, στην πορεία τους μέσα στο σχολείο, δεν έχουν υποστηριχθεί από κατάλληλα διαμορφωμένα προγράμματα γενικής παιδείας που θα τους προετοίμαζαν όχι μόνο για τις Ειδικές Εισαγωγικές Εξετάσεις αλλά και για την εμπέδωση και αφομοίωση και των προγραμμάτων της Ειδικότητάς τους. Πρέπει δηλαδή, να μαθήματα γενικής παιδείας να είναι υποστηριχτικά της εκπαίδευσης των μαθητών αυτών και όχι απλά να λειτουργούν ως ένα ακόμα μέσο αξιολόγησης τους όπως γίνεται στο Γενικό Λύκειο.
 
4)      Από την άλλη μεριά, και σε ότι αφορά τα μαθήματα ειδικότητας του Ηλεκτρονικού Τομέα πρέπει να παρατηρήσουμε ότι :
Α) η εξεταστέα ύλη που διδάσκεται στην Γ’ Τάξη του Επαγγελματικού Λυκείου, αποτελεί συρραφή μαθημάτων που στα Τ.Ε.Ε. διδασκόταν σε δύο διαφορετικά σχολικά έτη με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ικανοποιητικός χρόνος αφομοίωσής της.
Β) το μέγεθος της ύλης είναι πολύ μεγάλο χωρίς να υπάρχει επαρκής χρόνος για την εκπαίδευση των μαθητών σε αυτή. Οριακά πρόλαβαν οι συνάδελφοι την τρέχουσα σχολική χρονιά να την ολοκληρώσουν.
Γ) η εξεταστέα ύλη δεν ήταν γνωστή εκ των προτέρων με αποτέλεσμα να μην υπάρχει και επιπλέον προετοιμασία των μαθητών, πέραν του σχολείου όπως συμβαίνει με τους μαθητές του Γενικού Λυκείου που προσέρχονται στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Αυτό δεν σημαίνει ότι ο Σύλλογός μας υποστηρίζει την προετοιμασία των μαθητών εκτός του σχολικού ωραρίου, αλλά είμαστε υποχρεωμένοι να την λάβουμε υπόψη μας ώστε να αξιολογούμε τους μαθητές των Γενικών και των Επαγγελματικών Λυκείων με τους ίδιους όρους 
 
          Με βάση τα παραπάνω πιστεύουμε ότι οι φετινές επιδόσεις των μαθητών του Ηλεκτρονικού Τομέα ήταν αναμενόμενες. Έτσι προτείνουμε:
1)     Τον ριζικό ανασχεδιασμό των αναλυτικών προγραμμάτων του Επαγγελματικού Λυκείου τόσο για τον ρόλο των μαθημάτων γενικής παιδείας όσο και για τα μαθήματα ειδικότητας του Ηλεκτρονικού Τομέα.
2)     Την μείωση της εξεταστέας ύλης τουλάχιστον όσο αφορά τα μαθήματα ειδικότητας του Ηλεκτρονικού τομέα ώστε αφενός να υπάρχει επαρκής χρόνος αφομοίωσής της μέσα στο σχολείο και αφετέρου να μην οδηγήσει τους μαθητές αυτούς σε νέα φροντιστήρια όπως δυστυχώς συμβαίνει στο Γενικό Λύκειο.
3)     Την λειτουργία τέταρτου έτους ειδικότητας στο Επαγγελματικό Λύκειο ώστε να υπάρχει ουσιαστικός  χρόνος εκπαίδευσης των μαθητών στην ειδικότητά τους
4)     Την λειτουργία ειδικοτήτων Ηλεκτρονικού Τομέα στις Επαγγελματικές Σχολές όπως σας παρουσιάζουμε σε ξεχωριστό μας υπόμνημα
 
Παραμένουμε στη διάθεση σας για οποιαδήποτε προσπάθεια αναβάθμισης της Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και επαφή μας ζητηθεί.
 
 
 
Μ’ εκτίμηση για τον ΠΑ.ΣΥ.ΚΑ.ΗΛ.ΔΕ.
 
 
Ο Πρόεδρος                                                                           Ο Γ.Γραμματέας
 
 
 
 
Κατσάνας Στέφανος                                                            Λευθερούδης Θεόδωρος
 
 
 
 
 
 
ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΠΟΔΕΚΤΩΝ
-     τον Υπουργό Εθν. Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Αρη Σπηλιωτόπουλο
-     τον Υφυπουργό Εθν. Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Ανδρ. Λυκουρέντζο
   -     τον Ειδ. Γραμματέα ΥΠΕΠΘ Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, κ. Γεωρ. Γούση
-     τον Γενικό Δ/ντή Σπουδών ΠΕ και ΔΕ, κ. Νικολόπουλο
-     τον Γενικό Δ/ντή Διοίκησης Προσωπικού Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης, κ. Κωνστ. Κουτρομάνο
-     τον Προϊστάμενο Γραφείου Επαγ. Εκπ/σης ΥΠΕΠΘ, κ. Χρ. Τσαρτσώνη
-     τον Πρόεδρο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, κ. Σωτ. Γκλαβά
-     τον Πρόεδρο του Τμήματος Δευτεροβάθμιας ΤΕΕ του Π.Ι., κ. Στεφ. Τζέπογλου
-     τον Αναπληρωτή Πρόεδρο του Τμήματος Δευτεροβάθμιας ΤΕΕ του Π.Ι., κ. Νικ. Ηλιάδη
-     τον Μόνιμο Πάρεδρο του Π.Ι., κ. Γεώρ. Παληό
 









Ημερομηνία: 22-09-2018, 04:22
Τελευταία Νέα


Αρχική σελίδα Τελευταία Νέα Συνδέσεις Επικοινωνία ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΩΝ ΜΕΛΩΝ
Design by infocus.