Αναζήτηση:  
Αρχική σελίδα Τελευταία Νέα Συνδέσεις Επικοινωνία ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΩΝ ΜΕΛΩΝ

Κατηγορίες

Περιοχή Μελών
Είσοδος Μέλους
Έχετε ξεχάσει τον κωδικό;
Δημιουργία νέου κωδικού.

Newsletter
Συμπληρώστε το email σας για να λαμβάνετε ενημερωτικά email:



Επισκέπτες On-line: 54



29/03/2016 20:51 - Θέμα: «Πρόταση για τις ειδικότητες των Ηλεκτρονικών στο Επαγγελματικό Λύκειο»

Θέμα: «Πρόταση για τις ειδικότητες των Ηλεκτρονικών στο Επαγγελματικό Λύκειο» 

 

Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ, 

Ανταποκρινόμενοι στο αίτημα της Επιτροπής του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (Ε.Ε.Κ.), για κατάθεση προτάσεων για την αναβάθμιση και τον ανασχεδιασμό της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και λαμβάνοντας υπόψη τις έως τώρα προτάσεις που έχουν κατατεθεί σχετικά με το θέμα στο πλαίσιο του Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία, σας δηλώνουμε τα παρακάτω: 

 

  1. Με έκπληξη διαπιστώσαμε ότι ουσιαστικά μόνο στον Τομέα Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού έχουμε συρρίκνωση του αριθμού των έως τώρα προσφερόμενων ειδικοτήτων από τέσσερις (04) σε δύο (2). Ακόμα μεγαλύτερη έκπληξη μας προκάλεσε και η πρόταση των κ.κ. Σχολικών Συμβούλων των ειδικοτήτων Ηλεκτρολογίας περί διαχωρισμού των ειδικοτήτων Ηλεκτρονικής από τον παραπάνω τομέα και της ένταξής τους σε έναν κοινό Τομέα με τις ειδικότητες Πληροφορικής (α.π. 308/21-03-2016) η οποία  αφενός μεν αγνοεί την σχετική αλληλεπίδραση που υπάρχει μεταξύ των δύο κατευθύνσεων στα Τ.Ε.Ι. και στους χώρους των επιχειρήσεων  καθώς και τη σχετική οργάνωση τομέων-ειδικοτήτων στις υπόλοιπες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αφετέρου δε φαίνεται να εξυπηρετεί πρωτίστως στενές συντεχνιακές λογικές. 

 

  1. Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Καθηγητών Ηλεκτρονικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έχει σαν μέλη εκπαιδευτικούς από όλες σχεδόν τις ειδικότητες Ηλεκτρονικής δηλαδή ΠΕ12.06, ΠΕ12.10, ΠΕ17.04, ΠΕ17.08 και ΤΕ01.07 και μετά από σχετική διαβούλευση μεταξύ των μελών του που πραγματοποιήθηκε στο διάστημα από 24/3/2016 έως στις 28/03/2016 σε ορισμένα σχολεία, παρουσία και του Σχολικού Συμβούλου ΠΕ12.10 κ.Παπαδόπουλου Χρήστου, αποφάσισε να προτείνει τα παρακάτω: 

 

Σχετικά με την αρχική πρόταση του Ι.Ε.Π. 

  • Με την ενσωμάτωση των ειδικοτήτων σε ένα κοινό πρόγραμμα τομέα στη Β’ τάξη, δεν εξασφαλίζεται ο απαιτούμενος αριθμός εκπαιδευτικών ωρών που θα μπορούσε να δικαιολογήσει τη χορήγηση Πτυχίου Ειδικότητας Επιπέδου 4 στην Γ’ τάξη επειδή ουσιαστικά μαθήματα ειδικότητας θα υπάρχουν μόνο στη Γ’ τάξη. Θεωρούμε επομένως ότι η ήδη υπάρχουσα κατάσταση με τα μαθήματα ειδικότητας από τη Β’ τάξη εξασφαλίζει τον ελάχιστο αριθμό εκπαιδευτικών ωρών που επιτρέπουν τη χορήγηση επαγγελματικών τίτλων του παραπάνω επιπέδου.   

  • Από την άλλη μεριά στη Β’ τάξη Ειδικότητας θα μπορούσε να προβλεφθεί Διαθεματική Εργασία με επιβλέποντες εκπαιδευτικούς από διαφορετικές ειδικότητες του Τομέα ώστε μέσα από βιωματική προσέγγιση ο μαθητής να κατανοεί τη διασύνδεση των ειδικοτήτων όπως θα τις συναντήσει αργότερα στο περιβάλλον της εργασίας του. 

 

 

 Για τις Ειδικότητες της Γ’ τάξης του Τομέα Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού: 

  • Θεωρούμε ότι οι προτεινόμενες ειδικότητες θα πρέπει να έχουν εκ των προτέρων εξασφαλισμένα Επαγγελματικά Δικαιώματα, που να αντιστοιχούν στα σύγχρονα Επαγγελματικά Περιγράμματα. 

  • Προτείνουμε τη λειτουργία δύο ειδικοτήτων από το χώρο των Ηλεκτρονικών οι οποίες καλύπτονται ήδη από κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα και πιο συγκεκριμένα: 

  • Τεχνικός Τηλεπικοινωνιών, Δικτύων και Υπολογιστικών Συστημάτων  

  • Τεχνικός Οπτικοακουστικών Συστημάτων και Ηλεκτρονικών Εγκαταστάσεων 

 

  1. Για τη λειτουργία του 4ου  Έτους προτείνουμε τα παρακάτω: 

  • Η λειτουργία του 4ου Έτους θα πρέπει να στηρίζεται κυρίως στη λογική της Πρακτικής Άσκησης για συγκεκριμένη χρονική περίοδο και όχι σε εκείνη της Μαθητείας.  

  • Στα πλαίσια αυτά το Επαγγελματικό Λύκειο θα πρέπει να προσφέρει Θεωρητικά και Εργαστηριακά μαθήματα ενός τετραμήνου σε συγκεκριμένη εξειδίκευση του αντίστοιχου Τομέα, που θα σχετίζεται με τα συγκεκριμένα επαγγέλματα, ενώ σε δεύτερο τετράμηνο θα πρέπει να γίνεται η πρακτική άσκηση σε Δημόσιες ή Ιδιωτικές Επιχειρήσεις. 

  •  Αντί συγκεκριμένων εργαστηριακών μαθημάτων θα μπορούσε να καθιερωθεί Ατομική Εργασία Εξειδίκευσης ώστε να συνδέονται οι γνώσεις του σχολείου με το αντικείμενο της Πρακτικής Άσκησης του μαθητή ( με επιβλέποντα ή επιβλέποντες εκπαιδευτικούς της ειδικότητας).   

  • Το Πτυχίο Επιπέδου 5 θα πρέπει να χορηγείται μετά από εξετάσεις πιστοποίησης στο Επαγγελματικό Λύκειο, στις εξεταστικές Περιόδους Ιουνίου και Σεπτεμβρίου και μετά την Ολοκλήρωση της Πρακτικής Άσκησης.  

  • Το Τετράμηνο της Πρακτικής Άσκησης θα πρέπει να οργανώνεται από κατάλληλο φορέα του Υπ.Π.Ε.Θ  αξιοποιώντας σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία Μηχανοργάνωσης που διαθέτει όπως το mathiteia4u, που θα παρέχει  και σχετική Βεβαίωση Ολοκλήρωσης της Πρακτικής Άσκησης. 

  • Από τον










Ημερομηνία: 23-06-2018, 19:15
Τελευταία Νέα


Αρχική σελίδα Τελευταία Νέα Συνδέσεις Επικοινωνία ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΩΝ ΜΕΛΩΝ
Design by infocus.