Αναζήτηση:  
Αρχική σελίδα Τελευταία Νέα Συνδέσεις Επικοινωνία ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΩΝ ΜΕΛΩΝ

Κατηγορίες

Περιοχή Μελών
Είσοδος Μέλους
Έχετε ξεχάσει τον κωδικό;
Δημιουργία νέου κωδικού.

Newsletter
Συμπληρώστε το email σας για να λαμβάνετε ενημερωτικά email:



Επισκέπτες On-line: 37



27/12/2012 01:22 - ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ « ΗΜΕΡΗΣΙΑ» ΓΙΑ ΤΑ ΕΠΑΛ
Ο.Λ.Μ.Ε.
Ερμού & Κορνάρου 2
ΤΗΛ: 210 32 30 073 – 33 11 354
FAX: 210 33 11 338
www.olme.gr
email: olme@otenet.gr Αθήνα, 17/12/12

Φάμπρικα δημοσιευμάτων παρουσιάζονται το τελευταίο διάστημα στον τύπο, που σκοπό έχουν να πείσουν την κοινή γνώμη για τις σπατάλες που δήθεν γίνονται στην εκπαίδευση. Το κύριο μότο αυτών των δημοσιευμάτων είναι πως οι εκπαιδευτικοί είναι πολλοί και άρα το συμπέρασμα είναι πως θα πρέπει να υλοποιηθούν οι τροϊκανές επιταγές και να απολυθούν.
Με μεγάλη καθυστέρηση είναι αλήθεια, αναφερόμαστε σήμερα στο δημοσίευμα της εφημερίδας Ημερησία στις 8/9/12, με τίτλο «Φάμπρικα διορισμών με μαθητές-φαντάσματα» και υπέρτιτλο στην πρώτη σελίδα «Σκάνδαλο 400 εκ. ετησίως». Το δημοσίευμα αυτό προσπαθεί «παίζοντας» με τα νούμερα, τα οποία χρησιμοποιεί κατά το δοκούν, να παρουσιάσει τους εκπαιδευτικούς ως υπεύθυνους για τη κατάσταση στην εκπαίδευση και συμμέτοχους στη «σπατάλη» δημοσίου χρήματος.
Προφανώς το δημοσίευμα θέλει να μας προετοιμάσει για την «ανάγκη» να συγχωνευτούν και να καταργηθούν σχολεία της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, να μειωθούν ειδικότητες οι οποίες μετά προφανώς θα μεταφερθούν στον ιδιωτικό τομέα και οι εκπαιδευτικοί τους να απολυθούν.
Και η στόχευση του δημοσιεύματος αυτού είναι εμφανής όπως άλλωστε ομολογείται και στο τέλος του άρθρου : «στελέχη του υπουργείου Παιδείας, προσθέτουν πως προτεραιότητα για τον υπουργό Παιδείας, Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο είναι να προχωρήσουν μέσα στο επόμενο τρίμηνο όλες οι μεταρρυθμίσεις στο χώρο της εκπαίδευσης. Στο πλαίσιο αυτό, ο χάρτης τεχνικής εκπαίδευσης θα αλλάξει ριζικά με την κατάργηση δεκάδων ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ και την αντικατάστασή τους από τα νέα Τεχνολογικά Λύκεια».
Αγνοεί η εφημερίδα και η δημοσιογράφος πως το τεχνικό λύκειο και γενικά το τεχνικό σχολείο είναι ακριβό γιατί εκτός των αιθουσών και των λειτουργικών αναγκών που χρειάζεται μια σχολική μονάδα για να λειτουργήσει, απαιτεί χώρους εργαστηρίων με ειδικό και ακριβό εξοπλισμό, αναλώσιμα υλικά περισσότερους και εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς.
Θα θέλαμε λοιπόν να γνωρίζουν οι αναγνώστες σας πως στα εργαστήρια των ΕΠΑΛ, απαιτείται να υπάρχουν περισσότεροι του ενός εκπαιδευτικοί. Η σημερινή αναλογία είναι 12 ή 15 μαθητές ανά εκπαιδευτικό, που θεωρούμε πως είναι ήδη μεγάλη και το αίτημα μας είναι να μειωθεί σε 10:1. Το εργαστηριακό μάθημα δεν είναι θεωρητικό. Οι μαθητές ασκούνται υπό την εποπτεία του εκπαιδευτικού, ο οποίος πρέπει συνεχώς να δίνει τις οδηγίες και την πρακτική και θεωρητική του υποστήριξη στους μαθητές και τις μαθήτριες προκειμένου να ολοκληρώσουν τα ίδια τα παιδιά την άσκηση ή το πείραμα, αλλά και για να τηρούνται στοιχειωδώς όροι ασφαλείας και να αποφεύγονται ατυχήματα μέσα στα εργαστήρια.
Στα ΕΠΑΛ υπάρχουν 12 τομείς και 19 (και όχι 52 όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα) ειδικότητες στις οποίες εξασκούνται οι μαθητές. Αυτό απαιτεί διαφορετικά τμήματα και καθηγητές διαφορετικών ειδικοτήτων. Τι θα έπρεπε να γίνει δηλαδή κατά τη συντάκτρια της εφημερίδας. Μήπως να έχουμε επαγγελματική εκπαίδευση χωρίς διαφορετικές ειδικότητες; Μήπως θα έπρεπε το επαγγελματικό σχολείο να μη διαθέτει εργαστήρια; Ή μήπως σε αυτά θα έπρεπε οι μαθητές απλά να βλέπουν ένα πείραμα ή μια άσκηση αντί να την εκτελούν οι ίδιοι; Για ίσως έτσι θα ικανοποιούνταν η τρόικα που θέλει να μειωθούν









Ημερομηνία: 22-09-2018, 04:16
Τελευταία Νέα


Αρχική σελίδα Τελευταία Νέα Συνδέσεις Επικοινωνία ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΩΝ ΜΕΛΩΝ
Design by infocus.