Αναζήτηση:  
Αρχική σελίδα Τελευταία Νέα Συνδέσεις Επικοινωνία ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΩΝ ΜΕΛΩΝ

Κατηγορίες

Περιοχή Μελών
Είσοδος Μέλους
Έχετε ξεχάσει τον κωδικό;
Δημιουργία νέου κωδικού.

Newsletter
Συμπληρώστε το email σας για να λαμβάνετε ενημερωτικά email:



Επισκέπτες On-line: 71



22/08/2013 17:58 - σκέψεις και προτάσεις απο τον Ν.Σταμπολιδη για το νεο σχέδιο νόμου
Αγαπητοί συνάδελφοι σας χαιρετώ και ευχαριστώ για την κοινοποίηση των σκέψεων σας. Φυσικά και συμφωνώ με όλους σας. Στη διαβούλευση ανακοίνωσα σε διάφορα άρθρα σχόλια. Βέβαια δεν ξέρω αν τα διαβάσουν. Στις 26/8/2013,ώρα 12.00 με τους φυσικούς Ρ/η έχουμε κανονίσει συνάντηση στη Φυσικομαθηματική, ελπίζω να τα συζητήσουμε με όσους έρθουν. Ελπίζω να μάθατε τα νέα για την Τεχνολογία Γυμνασίου. Νομίζω ότι οι κοινότητες συνεργασίας πρέπει να ενισχυθούν και για τα ΕΠΑΛ και ΓΕΛ. Σας επισυνάπτω τις σκέψεις μου στη διαβούλευση και κρατάω τις ιδέες της Αθηνάς Σαλωνίδου για τις αναθέσεις.

Επισυνάπτω και το κείμενο. Όπως καταλαβαίνετε, οι Σχολικοί Σύμβουλοι, σε όλα αυτά είναι εκτός, δεν ενδιαφέρονται για τη συμμετοχή τους σε ιδέες και συνεργασίες, μόνο βέβαια με πίεση και με προτάσεις σε συνεργασία με συναδέλφους.

Σας χαιρετώ, με εκτίμηση

Ν. Σταμπολίδης

Συμμετοχή στη Διαβούλευση, Το Σχέδιο Νόμου, και ορισμένες επιπρόσθετες σκέψεις!
«Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Λοιπές  Διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων»
Άρθρο 2
1.    Ένα Νέο Λύκειο, που προτείνεται σε περίοδο κρίσης, αποσκοπεί  στο αποκλεισμό, τον έλεγχο, τον περιορισμό και την ενίσχυση της απόρριψης. Κάθε χρόνο επίπονες εξετάσεις, για να βελτιωθούν οι μαθησιακές επιδόσεις των μαθητών; Ποιος είπε ότι στο Λύκειο οι μαθητές, τόσα χρόνια, δεν μάθαιναν τα βασικά;
Μέθοδοι διδασκαλίας λείπουν, παιδαγωγικές με επίκεντρο τις σχέσεις μαθητών - εκπαιδευτικών και σχολικής κοινότητας, με σχολικά προγράμματα σπουδών και όχι επιστήμες – αντιγραφή από τα Πανεπιστήμια και τα ΑΤΕΙ.  Βεβαίως, χρειάζονται παιδαγωγικές που να επιτρέπουν τους μαθητές να αναγνωρίζουν τον εαυτό τους, να ανακαλύπτουν το ρυθμό που μαθαίνουν και να κατακτούν τα βασικά των επιστημών για την προετοιμασία για περαιτέρω σπουδές.
Άρα, λοιπόν πριν υποβληθεί το νομοσχέδιο έπρεπε να περιγραφούν τα ωρολόγια προγράμματα, τα αναλυτικά προγράμματα, σχέδια μαθήματος, οδηγίες διδασκαλίας κάθε μαθήματος, μέθοδοι αξιολόγησης, επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Μια πιλοτική εφαρμογή στα πειραματικά λύκεια θα μπορούσε να διαρκέσει 2 με 3 χρόνια, ώστε να καταγραφούν οι αδυναμίες και να διορθωθούν, αλλά πάνω από όλα θα ήταν δυνατό να καταγραφούν οι ανάγκες για εισαγωγή μαθημάτων τεχνολογικής εκπαίδευσης που απογυμνώνεται εντελώς το προτεινόμενο Λύκειο. Επίσης, θα μπορούσαν να εξετασθούν οι αναθέσεις, εφόσον υπήρχε συγκεκριμένη πρόταση για τα ΕΠΑΛ, δεδομένου ότι αυτή είναι ελλιπής, διότι η περιγραφή της Α τάξης έγινε στο πόδι και φυσικά δεν υπάρχει τίποτα για τη Β και Γ τάξη!
Για τα άλλα άρθρα, καλοδεχούμενη είναι η επιλογή θεμάτων 100% (και όχι μόνο 50%) από τη βάση δεδομένων, αλήθεια που θα βρεθεί χρόνος για τη δημιουργία της για τα μαθήματα της Α Τάξης; Για τα Εσπερινά ΓΕΛ ούτε κουβέντα.
Αλήθεια θα προβλέπεται η συμμετοχή των μαθητών στις εξετάσεις σε δύο επιστημονικά πεδία ή θα περιορίζεται μόνο σε ένα;
Το  ΓΕΛ είναι ένα απέραντο φροντιστήριο. Θα συνεχίσει να είναι!
Φυσικοί Ραδιοηλεκτρολόγοι:
Α Τάξη
-Φυσικές Επιστήμες, 6 ώρες
-Ερευνητική Εργασία, 2 ώρες
-Τεχνολογία και Διαχείριση Φυσικών Πόρων, 2 ώρες, εδώ κρύβεται η Τεχνολογία και Παραγωγή, Βούτσινου- Ηλιάδη, δράμα!
Β Τάξη
-Φυσικές Επιστήμες, 6 ώρες
-Ερευνητική Εργασία, 2 ώρες
-Φυσική , 3 ώρες
Γ Τάξη
-Φυσική, 6 ώρες
-Βιολογίας, 8 ώρες, εδώ κάτι θα γίνει ;
-Χημεία, 6 ώρες (είδες η Χημεία;, Γκλαβάς, Καφετζόπουλος, όλη η ομάδα), εδώ τα πράγματα θα αλλάξουν προς όφελος των πληροφορικών! Εδώ πρέπει να μπει κάτι το τεχνολογικό, μια Τεχνολογία Επικοινωνιών αναβαθμισμένη!
-Αρχές Φυσικών Επιστημών, 6 ώρες , ωραίο για Φυσικούς Ραδιοηλεκτρολόγους, αλλά μήπως πάνε σε εκείνα τα τμήματα τα παράξενα με την ιστορία των φυσικών επιστημών (δεστε στο esos τους συμβούλους του υπουργού); Θα δούμε!

Γενικώς, καλά ιδιαίτερα!

Κεφάλαιο Β
Άρθρο 5
Εσπερινά Λύκεια από 20  ετών και επάνω! Μάλλον έγινε λάθος!!!
Χαιρετίζουμε την πρακτική άσκηση, μαθητεία μόνο που συντονίζεται από τον ΟΑΕΔ, αν θα βρει χρήματα από τα ΕΣΠΑ! Δηλαδή, χάνεται από το μηχανισμό του ΕΠΑΛ. Γιατί; Υπέγραψαν μνημόνιο το Φεβρουάριο με Γερμανούς, Πορτογάλους, Τσέχους, για την πρακτική άσκηση, κάνανε και τις βόλτες τους στο όμορφο Βερολίνο. Μόνο, που ο Γερμανός σύμβουλος, άλλα σκεπτότανε, δηλαδή, ήθελε την πρακτική άσκηση στο σχολείο στη Β και Γ τάξη, όμως για αυτήν θα έπρεπε να πληρώσουν τα Τεχνικά Βιομηχανικά Επιμελητήρια, όπως γίνεται στη Γερμανία. Όπως μου είπε, παρακαλώ σημειώστε ότι συζήτησα μαζί του διεξοδικά,  πχ. στην περιοχή του Βερολίνου για τη μαθητεία διατίθενται ετησίως 38 εκατομμύρια ευρώ. Τα 36 εκατ.,  πληρώνουν τα επιμελητήρια και τα υπόλοιπα δύο εκατομ. το κράτος. Τις θέσεις μαθητείας εκεί (μαθητεία σημαίνει μεροκάματο, ασφάλεια  που μετράει στη σύνταξη), τις βρίσκουν οι γονείς, ενώ στην Αγγλία και ΗΠΑ υπάρχει σε κάθε σχολείο ομάδα που ασχολείται με την καθοδήγηση, συμβουλευτική των μαθητών! Έτσι, σε περίοδο κρίσης, όταν οι επιχειρήσεις φεύγουν από τα επιμελητήρια, λόγω αδυναμίας εκπλήρωσης υποχρεώσεων τους, εμείς θα τους ζητούσαμε εισφορές; Έτσι, λοιπόν, δώσαμε αυτό το κομμάτι στον ΟΑΕΔ, να δώσουμε δουλειά στους εκπαιδευτές και να το ξεφορτωθούμε! Εδώ όμως δεν έγινε κατανοητό από τους ανθρώπους της πολιτείας, ο ρόλος της συμβουλευτικής και της καθοδήγησης που είναι πολύ σημαντικό για την αυτοεκτίμηση και την ετοιμότητα του νέου για τον κόσμο της εργασίας! Αυτά είναι ψηλά γράμματα, για τους ειδήμονες! Όμως, όλα τα λεφτά είναι εδώ, διότι έχει σημασία κάποιος να πάρει πάνω του, να ψάξει τον εαυτό του, να δει τι αγαπάει, να ξέρει ότι έχει κάποιον που νοιάζεται για αυτόν στο δρόμο της αναζήτησης του δικού του δρόμου, της δικής του επαγγελματικής διαδρομής! Αυτό είναι επαγγελματική συμβουλευτική, κοινωνική πολιτική, όμως εδώ διώχνουμε τους Καθηγητές, τι άλλο να πεις!
Η μεταρρύθμιση στο ΕΠΑΛ, κόβει δρόμους, αποκλείει ανθρώπους, βγάζει έξω τομείς, διαχειρίζεται το προσωπικό των εκπαιδευτικών επιλεκτικά και αναξιοκρατικά! Πάνω από όλα κόβει τι μέλλον των μαθητών! Άκου Σχολή Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Ε.Κ.) στη μη τυπική εκπαίδευση (βέβαια αναφέρομαι στο άρθρο 17). Για ποιο λόγο; Για ποιο λόγο αυτό το Σ.Ε.Κ. να μην ανήκει, στην τυπική εκπαίδευση; Κάνατε καμία έρευνα για την ανεπάρκεια των ΕΠΑΣ ή μήπως έχει γίνει έρευνα για τις παλιές Τεχνικές Επαγγελματικές Σχολές; Μήπως πρέπει να τα ξαναδείτε; Μήπως από κεκτημένη ταχύτητα μπερδεύετε την κατάρτιση με την εκπαίδευση; Πώς μπορεί κάποιος να πάρει το επίπεδο 3 (γνώσεις, δεξιότητες, ικανότητες) από την κατάρτιση; Το επίπεδο 3, σημαίνει συνδυασμό γενικών γνώσεων, στάσεων και συμπεριφορών ώστε να καθοδηγείσαι, να συνεργάζεσαι, να εφαρμόζεις και να μαθαίνεις πώς να μαθαίνεις, για να ανεβαίνεις και να ανεξαρτητοποιείσαι! Κατάρτιση σημαίνει, να ειδικεύομαι σε κάτι αφού απέκτησε τα βασικά, τις γενικές γνώσεις και ικανότητες! Επιστρέφουμε πάλι πίσω όταν προβληματιζόμασταν για τα ΤΕΕ και τα ΕΠΑΛ, έλεος!
Μη σας παρασύρουν οι ελλείψεις, οι ημιμαθείς, οι περιστασιακοί! Τα ΣΕΚ πρέπει να περιληφθούν στην τυπική εκπαίδευση και να ενισχυθούν με μαθήματα γενικής παιδείας και γλώσσες! Διαφορετικά βγάζουμε μια γενιά ημιμαθών, αποκομμένους από το Λύκειο, ανέργους! Τι να τις κάνουν τις βεβαιώσεις;
Στη Γαλλία, εδώ και πάρα πολλά χρόνια, από το 1934, στα πλαίσια της επαγγελματικής εκπαίδευσης, της τυπικής εκπαίδευσης, λειτουργούν τα τριετή (ήταν διετή, αλλά από το 2010 είναι τριετή με την πρακτική άσκηση) CAP (Le certificate d’ aptitude professionnele). Επίπεδο 2. Κατόπιν αν θέλουν οι μαθητές πάνε στη Β τάξη του Επαγγελματικού Λυκείου! (Θα σας βοηθούσε η πρόταση που υποβλήθηκε από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας).
Πώς μπορείτε να σταματάτε το δρόμο ανθρώπων που με το ρυθμό τους προχωράνε και θέλουν να πάνε στα ΑΕΙ, ΤΕΙ; Γιατί δεν προτείνετε διαδρομές π.χ. μετά τα ΣΕΚ στην τυπική εκπαίδευση πάντα εκπαίδευση, οι απόφοιτοι να πηγαίνουν στη Β Τάξη των ΕΠΑΛ;

Άρθρο 8
Ομάδες Προσανατολισμού, Τομείς και Ειδικότητες

Ομάδα Προσανατολισμού Τεχνολογικών Εφαρμογών
Ο Τομέας Πληροφορικής είναι γεγονός!  Οι συνάδελφοι, τώρα πρέπει να διεκδικούν να πάρουν και από άλλες ειδικότητες! Της συντεχνίας!
Δεν θα μείνω στις ειδικότητες, γίνανε επιφανειακά, σβήσε γράψε και πιθανώς θα αλλάξουν. Η ουσία είναι ότι πριν την υποβολή του Νομοσχεδίου έπρεπε να γίνουν προετοιμασίες για τα περιγράμματα σπουδών, τα ωρολόγια και αναλυτικά προγράμματα,  τη σύνδεση υλικών, εργαλείων και εξοπλισμού με τα μαθήματα, να διατυπωθούν οδηγίες σπουδών, Ώστε να δούμε τι κρύβουν αυτοί όλοι οι τίτλοι . Π.χ ο τομέας Περιβάλλοντος και φυσικών πόρων (γιατί δεν πήγε στην Ομάδα Γεωπονίας και τροφίμων; Αλήθεια πρέπει να υπάρχει; Ποιος έβαλε το χεράκι του;). Ο Τεχνικός Ιατρικών Οργάνων στο Τομέα Μηχανολογίας;
Γιατί να μην πρότεινα μια ειδικότητα στον Τομέα Περιβάλλοντος και φυσικών Πόρων με θέμα: Τεχνικός Ανανεώσιμων και ήπιων μορφών ενέργειας;
Όμως το θέμα επείγει και αυτά πρέπει να εφαρμοστούν στην Α Τάξη!

Άρθρο 9
Τα μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού Τεχνολογικών Εφαρμογών, διατυπώθηκαν βιαστικά! Εδώ έπρεπε πραγματικά να γίνει μια ανάλυση περιεχομένου και συζήτηση ώστε να γίνουν συγκεκριμένα τα μαθήματα με ισοβαρή κατανομή τους ανάλογα με τους τομείς και τα ενδιαφέροντα των μαθητών! Τα μαθήματα πρέπει να έχουν μια συστημική τεχνολογική προσέγγιση:
1.    Εφαρμοσμένες τεχνολογίες  (6 ώρες) με ενότητες όπως τις Ερευνητικές Εργασίες, όπου οι μαθητές θα διδάσκονται τα βασικά από τους τομείς και θα υλοποιούν βιωματικά ένα μοντέλο (μια παρόμοια πρόταση έγινε από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας για τα ΕΠΑΛ το 2005). Βέβαια, μην ανατρέξουμε στη λογική της Τεχνολογίας ΓΕΛ, ούτε στα Στοιχεία Τεχνολογίας που εφαρμόστηκε ανεπιτυχώς στην Α Τάξη ΕΠΑΛ, το 2007. Το πνεύμα είναι πιο κοντά στις Ειδικές Θεματικές Δραστηριότητες της Β Τάξης του σημερινού ΕΠΑΛ, αλλά να διδάσκεται συγκεκριμένη ύλη από τα βασικά των Τομέων! Βέβαια, θα μπορούσαν οι Τομείς να είναι διακριτοί από την αρχή όπως στα ΤΕΕ, γιατί δεν γίνεται αυτό, εφόσον φύγαμε από τη λογική της κοινής Α τάξης με το ΓΕΛ, δεν είναι κατανοητό!

2.    Δημιουργικότητα και καινοτομία δια μέσου σχεδιασμού (5 ώρες). Να περιλαμβάνεται το τεχνικό σχέδιο και η σχεδίαση μέσω Ηλεκτρονικού Υπολογιστή. Βέβαια, όλο το μάθημα θα βασίζεται στα βήματα της δημιουργικότητας για την παραγωγή ή τροποποίηση  ενός προϊόντος
3.    Περιβάλλον εργασίας -Ασφάλεια και Υγιεινή (2 ώρες)
Αναθέσεις σε όλες τις ειδικότητες που συμπεριλαμβάνονται στην Ομάδα Προσανατολισμού.

Όσο για  τις τηλεπικοινωνίες που κόπτονται οι Πληροφορικοί, κάνουν λάθος και έλαβαν απαντήσεις από συναδέλφους στη διαβούλευση.
Όσο για ειδικές εξετάσεις και αυτό τον Οργανισμό που θα δημιουργηθεί, είναι στην κυριολεξία η κλοπή των χρημάτων του Ελληνικού Λαού. Σε περίοδο κρίσης δεν πληρώνεις λεφτά να δημιουργήσεις οργανισμούς. Δεκαπέντε χρόνια είμαι στις Πανελλαδικές εξετάσεις, σε διάφορα πόστα, άρχισα από την πληροφορική το 1997 από το στο Γενικό Λύκειο , διατέλεσα και Πρόεδρος βαθμολογικού που καθάρισε υο θέμα των Αγγλικών από τα Ειδικά Μαθήματα (όλοι αθώοι!!), πιο αξιόπιστο σύστημα δεν υπάρχει στον πλανήτη. Μυρίζομαι ότι θα βάλουν κανένα Πρόεδρο, γέρο, όπως στο ΙΕΠ και μετά από καιρό  θα βάλουν και ένα Διευθύνοντα Σύμβουλο, που θα τα οικονομάει και θα αποσπάει όλους τους μεγάλους επιστήμονες της κάθε πολιτικής παρέας (κρατήστε το όνομα του Μπαμπινιώτη). Αλλοίμονο στα παιδιά σας, όσοι βέβαια δεν περάσατε από Πανελλαδικές, και τα εγγόνια μας!
Πρέπει να εργασθούμε ώστε να προτείνουμε Αναλυτικά Προγράμματα για τη Β και Γ Τάξη, οδηγίες διδασκαλίας, σχέδια μαθήματος, αλλά μας παίζουν; Θα κάνουμε προσπάθεια όπως κάθε φορά! Αφού ψηφιστεί το Νομοσχέδιο και δεν περιλαμβάνει αυτά τα ΣΕΚ στην άτυπη εκπαίδευση, πρέπει να επικεντρωθούμε πώς θα ενημερώσουμε καλύτερα τους μαθητές για να επιλέξουν τον κατάλληλο τομέα και την ειδικότητα!  Διαφορετικά  θα αναζητούνται μαθητές και σίγουρα θα έχουμε μετακινήσεις εκπαιδευτικών της ειδικότητας. Ακολουθούν οι αναθέσεις. Πρέπει να ήμαστε σε εγρήγορση. Άρα, πρέπει να γίνουν ομάδες που πρέπει να ασχοληθούν:
1.    Ομάδα για τα  αναλυτικά προγράμματα στην Α, όταν γίνουν συγκεκριμένα τα αντικείμενα
2.    Οδηγίες για τα μαθήματα της Α τάξης (Σταμπολίδης, Σαλωνίδου με συνεργασία Ηλεκτρολόγων; Και όποιος άλλος θέλει)
3.    Με αναλυτικά προγράμματα Β και Γ ΕΠΑΛ
4.    Ομάδα που να προτείνει αναθέσεις
5.    Οδηγίες διδασκαλίας στη Β και Γ (Σταμπολίδης, Σαλωνίδου και όποιος  θέλει)
6.    Καθηγητές που θα φιλοξενήσουν πειραματικές διδασκαλίες στην Α με συνεργασία των Σχολικών Συμβούλων, δημιουργία Σχεδίων Μαθημάτων και ενημερώσεις από ειδικούς, σύνδεση με τον κόσμο εργασίας
7.    Ομάδα με την προβολή του Τομέα (ένθετο προς τους Γονείς και στις ιστοσελίδες του σχολείο, σύνδεση με το δίκτυο της Τεχνολογίας Γυμνασίου ώστε πλέον οι συνάδελφοι που διδάσκουν Τεχνολογία να έχουν υλικό και να μπουν στην κουλτούρα ενημέρωσης των μαθητών για την τεχνική εκπαίδευση
Και άλλα που μπορείτε να προσθέσετε!









Ημερομηνία: 22-09-2018, 05:08
Τελευταία Νέα


Αρχική σελίδα Τελευταία Νέα Συνδέσεις Επικοινωνία ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΩΝ ΜΕΛΩΝ
Design by infocus.